با هدف افزایش جوانی جمعیت برگزار شد؛ 

جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط جنین در استان ایلام 

جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با حضور رئیس و اعضای هیئت اندیشه ورز با موضوع جوانی جمعیت در شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۱۴۹۸۷
|
۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

به گزارش روابط عمومی بسیج جامعه پزشکی، جلسه هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام با حضور رئیس و اعضای هیئت اندیشه ورز با موضوع بررسی جوانی جمعیت برگزار شد . در این جلسه رئیس و دبیر هیئت به تبیین موضوعات مهمی از جمله جوانی جمعیت و .. پرداختند .

گفتنی است؛ از جمله موضوعاتی که در این جلسه درباره آن گفتگو و تبادل نظر شد این بود که، خط مقدم ارتباط با مردم در حوزه سلامت، مراقبین سلامت هستند لذا توجیه کلیه مراقبین سلامت در مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت به وضعیت جمعیت کشور و لزوم فرزند آوری، امری مهم است و براین اساس ، در دستور کار معاونت بهداشتی دانشگاه قرار گرفت .
 
همچنین، با توجه به اینکه آمار سقط جنین در استان ایلام و کشور ، آمار بالایی دارد با همکاری مرکز نفس و دانشگاه علوم پزشکی، کارگاه‌های پیشگیری از سقط جنین برای تمامی متخصصین زنان، ماماها و مراقبین سلامت در دستور کار بسیج جامعه پزشکی قرار گرفت.

 لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه به لزوم دریافت آمار زنان بی فرزند و تک فرزند توسط مراقبین سلامت، با همکاری بسیج جامعه زنان، مرکز نفس و شبکه های بهداشت و درمان کار فرهنگی چهره به چهره بر روی زنان بی‌فرزند و تک فرزند برای فرزند آوری تاکید شد. 

طرح شناسایی و مانیتورینگ مادرانی که قصد فرزند دار شدن دارند، از دیگر مطالب مهمی بود که بیان شد و تصمیماتی گرفته شد تا توسط مراقبین سلامت و در همکاری با پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام شود. 

همچنین بر ضرورت تشکیل یک کار گروه ویژه و یک میز پژوهشی برای انجام یک تحقیق در خصوص علل کاهش جمعیت در استان تاکید شد تا به صورت علمی بر روی علل و عوامل و نقاط ضعف و قوت کار شود. 

گفتنی است؛ مرکز نفس بسیج جامعه پزشکی استان در تعامل با معاونت بهداشتی و شبکه های بهداشت و همچنین بسیج خواهران ضمن شناسایی مادران بی فرزند تک فرزند و افرادی که قصد سقط جنین دارند در توجیه و آموزش چهره به چهره فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای متخصصان زنان و ماما ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظرات